آزمایش

ساخت وبلاگ

منابع مختلفي مي توانند در صورت لزوم روي را تأمين کنند. سولفات روي (??? روي) معمولاً براي تأمين مقدار مورد نياز روي در هنگام استفاده از کودهاي شيميايي مورد استفاده قرار ميگيرد. اين ماده مي تواند قبل از کاشت پخش و ترکيب شود، يا در کود استارتر استفاده شود. اين ترکيب با ساير کودهاي خشک ميتواند به خوبي ترکيب شود. تقريباً ??/? کيلوگرم از ماده سولفات روي ? ليتر روي در هکتار تأمين ميکند.

Citrus

به کار بردن اين نوع کود بر شاخ و برگ روي به طور مداوم در اصلاح کمبودهاي اين ماده مغذي مؤثر نبوده است. اين روش کاربرد فقط بايد به صورت آزمايشي استفاده شود. براي به کاربردن اين کود بر روي برگها، پودر سولفات روي را مي توان در آب حل کرد و روي بافت برگها اعمال کرد. وقتي ميزان ?? ليتر آب در هکتار استفاده مي شود، مقدار حل شده بايد ??/? تا ??/? کيلوگرم روي در هر هکتار بايد تامين شود.

کمبود روي به طور قابل توجهي رشد و پتانسيل عملکرد مرکبات را کاهش مي دهد. همانطور که آزمايشات بر روي مرکبات (به خصوص پرتقال) نشان مي دهد، سطح پايين روي موجب کاهش تعداد و اندازه ميوه در هر درخت شده و در نتيجه اين کمبود، بازده کاهش مييابد.

کودهاي حاوي روي بر خاک و شاخ و برگ درختان به کار ميرود؛ اين نوع کوددهي بر افزايش عملکرد مرکبات مؤثر هستند. در برخي مطالعات، پس از استفاده از سولفات روي بر مرکبات به خصوص در مورد پرتقال و گريپ فروت، محققان همچنين از افزايش مقدار آب در ميوهها خبر دادهاند.

روي همچنين ميزان اسيد اسکوربيک در ميوهها را افزايش ميدهد. در صورت کمبود شديد روي، ميوه ها ممکن است به شکل نادرست شکل گرفته، از ميزان آب آنها نيز کاسته شده و همچنين آب موجود در آنها نيز فاقد طعم شود.

در ابتدا علائم کمبود روي به عنوان لکههاي کلروتيک بر روي برگها (“برگ شته”) و / يا نواحي بين رگبرگي سفيد ظاهر ميشود. برگهاي جديد بطور قابل ملاحظهاي داراي رشد ناقص هستند، زيرا شاخههاي داخلي دچار کوتاه شدگي ميشوند. مي توان با استفاده از اسپري کودهاي حاوي روي (مثل روي سولفات) بر روي شاخ و برگ، مشکل را در برگهاي عقبي اصلاح کرد.

دستورالعملهاي عمومي براي کاربرد روي

نقش اصلي روي به عنوان يک عامل سازنده آنزيم ها و درگير شدن در توليد تنظيم کننده هاي رشد که مربوط به کشيدگي دروني و توسعه کلروپلاست است. کمبود روي به طور قابل توجهي رشد و پتانسيل عملکرد را کاهش مي دهد. سطح پايين روي باعث کاهش تعداد ميوه در هر درخت شده وحتي اندازه ميوهها کوچک مي شود و در نهايت باعث کاهش بازده ميشود. کاربرد اين کود بر خاک و شاخ و برگ هر دو در افزايش عملکرد توليد مرکبات مؤثر هستند.

نقش گوگرد در توليد مرکبات

علاوه بر روي، گوگرد نيز در توليد مرکبات (گرچه به ميزان نسبتاً کمي) مورد نياز است، اما هنگامي که منابع محدود هستند، گوگرد تأثير مستقيمي بر عملکرد مرکبات دارد. علاوه بر سولفات روي غالباً در کودهاي N-P-K، فرمولاسيون ريز مغذي يا آب آبياري به اندازه کافي گوگرد وجود دارد تا نيازهاي محصول را برآورده سازد.

گوگرد يکي از عناصر مهم آنزيمها و پروتئينهاي ديگر است و براي تشکيل کلروفيل در توليد مرکبات مورد نياز است. گوگرد همچنين براي سنتز اسيدهاي آمينه ضروري سيستئين و متيونين مورد نياز است.

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : نقش,گوگرد,در,تولید,مرکبات, نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 134 تاريخ : پنجشنبه 26 تير 1399 ساعت: 18:35

کتابفروشي آنلاين کاواک از سال ???? فعاليت خود را در زمينه‌ي بررسي و معرفي کتاب آغاز نموده است. در طول مدت فعاليت به جهت همراهي و اشتياق و جذب مخاطبين بيشتر بر آن شديم تا وبگاه کاواک را راه اندازي نماييم.
هدف اصلي کاواک معرفي مجموعه‌اي از بهترين و تازه‌ترين‌هاي نشر ايران و جهان است که براي تمامي گروه هاي سني از جمله کودک و نوجوان ارائه مي گردد. وبگاه کاواک قصد دارد با کيفيتي مطلوب و در کمترين زمان ممکن فرايند ارسال و تحويل را چه در داخل و چه در خارج از کشور براي کتاب‌خوانان عزيز فراهم سازد.
علاوه بر وبگاه، مجله‌ي کاواک و خبرنامه، روزانه با مطالب مربوط به حوزه فرهنگ و هنر در خدمت شما عزيزان خواهد بود. همچنين فعاليت کاواک در فضاي مجازي از جمله توييتر، اينستاگرام، تلگرام و گودريدز ادامه‌ داشته و منتظر شنيدن نظرات شما عزيزان هستيم.

خريد کتاب با موضوعات مختلف از جمله عمومي, هنري, روانشناسي, کودک و نوجوان, درسي و دانشگاهي و غيره
از کتابفروشي کاواک

:heavy_check_mark: داراي نماد اعتماد الکترونيک
:heavy_check_mark: ارسال به سراسر نقاط دنيا
:heavy_check_mark: تحويل فوري کتاب در تهران
:heavy_check_mark: سفارشات بالاي دويست هزار تومان ارسال رايگان

جهت مشاهده‌ کتابها به وب سايت کاواک مراجعه نماييد:
https://www.cavack.com

هم‌ چنين مي‌ توانيد جهت مطالعه درمورد موضوعات مختلف از جمله معرفي و نقد کتاب,تازه‌ هاي نشر,نويسندگان, شخصيت‌ هاي برجسته و غيره به مجله‌ي کاواک مراجعه نماييد:
https://mag.cavack.com/

لطفا به جمع ما در شبکه‌ هاي اجتماعي بپيونديد : cavackonline#
اينستاگرام : https://www.instagram.com/cavackonline
تلگرام : https://t.me/cavackonline

آدرس : تهران، يوسف آباد، خيابان اسدآبادي، پلاک 311، طبقه اول، واحد 2
شماره تماس : 88061153

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : کتابفروشی,آنلاین, نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 145 تاريخ : چهارشنبه 25 تير 1399 ساعت: 23:15

چه پرده اي براي خانه شما مناسب است؟

ixce_p3.jpg

اگر خانه شما کوچک است پيشنهاد مي شود که از پرده پذيرايي با رنگ روشن و پارچه هاي سبک مانند تور و حرير، به ويژه حريرهاي هم رنگ ديوار، استفاده کنيد. اين پرده ها در عين شيک بودن و سادگي، اين امکان را براي شما فراهم مي کنند که از حداکثر نور طبيعي براي نوردهي فضاي مورد نظر خود استفاده کنيد. همان طور که مي دانيد به کارگيري رنگ هاي روشن و استفاده از نور زياد باعث مي شود که خانه شما بزرگ تر به نظر برسد. بنابراين براي خانه هاي کوچک هرگز نبايد از پرده هايي با پارچه هاي ضخيم، سنگين و طرح دار با گل هاي بزرگ و شلوغ استفاده کنيد. پارچه هاي مخمل نيز انتخاب مناسبي براي خانه هاي کوچک نيستند.

اگر سقف خانه شما کوتاه است، نبايد از والان و کتيبه هاي شلوغ و پر نقش و نگار استفاده کنيد؛ به جاي آن مي توانيد به سراغ قاب هاي چوبي ساده و ظريف رفته و به اين ترتيب باعث بلندتر به نظر رسيدن ارتفاع سقف سالن پذيرايي خانه خود شويد. همچنين مي توانيد قد پرده را بلندتر از پنجره تان، از سقف تا کف زمين، در نظر بگيريد و با ايجاد خطاي ديد کاري کنيد که سقف خانه تان بلندتر به نظر برسد.

در صورت کم نور بودن خانه تان بايد حتما از پرده هاي نازک و ظريف مانند پرده هاي حرير و توري استفاده کنيد. اصلي ترين دليل استفاده از پرده، کم کردن نور محيط است و طبيعتا وقتي فضاي مورد نظر شما کم نور است نيازي به استفاده از پرده هاي ضخيم با رنگ هاي تيره نيست.

اگر سالن پذيرايي خانه شما پنجره هاي چند تکه دارد، به طور مثال روي يک ديوار دو پنجره با فاصله نسبتا کم داريد، مي توانيد از يک پرده عريض تر براي هر دو پنجره استفاده کنيد. به اين ترتيب خانه تان بزرگ تر به نظر مي رسد. اين مدل پرده بسيار شيک تر و زيبا تر از استفاده از چند پرده کوچک و جدا براي پنجره ها است.

1ex9_p4.jpg

اما اگر فاصله اين دو پنجره زياد باشد، ديگر نمي توان از اين ترفند استفاده کرد. در اين صورت براي پر کردن فضاي خالي بين پنجره ها مي توانيد تابلويي روي ديوار نصب کرده يا از دکور و سنگ هاي آنتيک استفاده کنيد.

براي سالن هايي که پنجره هاي کوچکي دارد، فرقي نمي کند که پنجره ها کوتاه باشد يا قدي، در هر صورت بهتر است از پرده هاي بلند از سقف تا کف زمين استفاده کنيد. پرده هاي کوتاه بيشتر براي فضاهايي مانند اتاق خواب مناسب هستند تا سالن پذيرايي. علاوه بر طول پرده، بهتر است هنگام دوخت پرده هاي پذيرايي کمي هم عرض پرده را بيشتر از عرض پنجره در نظر بگيريد.

انتخاب رنگ مناسب براي پرده به دکوراسيون داخلي سالن پذيرايي شما بستگي دارد. بهتر است اگر از مبلمان و فرش هاي پر نقش و نگار و شلوغ استفاده کرده ايد، از پرده هاي ساده استفاده کنيد و برعکس؛ اگر در طراحي دکوراسيون سالن پذيرايي منزل خود از مبل هاي تک رنگ و فرش هايي با طرح و نقش خلوت تر استفاده کرده ايد، به سراغ پرده هاي سلطنتي کلاسيک برويد.

براي سالن هايي که در دکوراسيون آن ها از يک يا دو رنگ استفاده شده است، بهتر است پرده هايي با رنگ هاي شاد به کار ببريد و از همان رنگ در کوسن و روميزي و ... نيز استفاده کنيد تا يک هارموني در خانه خود به وجود آوريد.

شما مي توانيد ضمن دريافت مشاوره رايگان از آقاي پرده، آلبومي از انواع نمونه پرده هاي پذيرايي را مشاهده کرده و پرده مناسبي براي سالن پذيرايي منزل خود تهيه کنيد. به اين منظور مي توانيد با شماره هاي 09122726154 و 09902918257 تماس حاصل فرماييد.

منبع: اطلاع نيوز

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : چه,پرده,ای,برای,خانه,شما,مناسب,است؟, نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 147 تاريخ : سه شنبه 24 تير 1399 ساعت: 20:29

برخي از فوايد نرم افزار پخش مويرگي

 

cvhd_b1.png


نرم افزار توزيع پخش مويرگي چيست؟

به نقل از شوشان نرم افزار توزيع پخش مويرگي راهکاري است که فرآيندهاي مهم تجاري مانند حمل و نقل، مديريت مالي، توليد، امور مالي را در بر مي گيرد و آنها را در يک بسته مشترک که در آن داده ها مشترک است ادغام مي کند. اين امر باعث مي شود تا اتوماسيون گردش کار و سريعتر انجام عمليات انجام شود.

 
مديريت توزيع دقيقاً چيست؟

امروز مديريت توزيع به طور فزاينده اي پيچيده تر شده است توليد کنندگان در حال تبديل شدن به توزيع کنندگان و حتي خرده فروشان خود هستند. معمول است که انبارها يک جبهه خرده فروشي در سايت داشته باشند. حمل و نقل قطره (سفارشات منفرد) نيز برجسته تر شده است، به خصوص در مورد خرده فروشان آنلاين.

فروشگاه ها و مغازه ها هنوز هم به صورت عمده سفارش مي دهند، اما در مقادير کمتري به منظور جلوگيري از اضافه برداشت و موجودي بيش از حد. خرده‌ فروشان آنلاين اغلب قبل از اطمينان از تقاضا، مايل به سفارش سفارشات عمده نيستند و از حمل و نقل قطره استفاده خواهند کرد.

اين راه حل به ويژه براي تجارت هايي که در مناطق مختلف جغرافيايي گسترش يافته و داراي ويژگي هاي کنترل دسترسي است، به خوبي کار مي کند. مناسب براي انواع صنايع، از جمله ساخت و ساز و مهندسي، مؤسسات آموزشي، مراقبت هاي بهداشتي، هنري و رسانه اي، سازمآنهاي غير دولتي، IT و فناوري، مديريت رويداد، ايمني عمومي و خدمات و مشاغل نگهداري، اين نرم افزار بهترين شيوه هاي صنعتي را دارد که درست در آن قرار گرفته است.

 مديريت توزيع شامل پيگيري مداوم منابع شرکت مي باشد تا اطمينان حاصل شود که از آنها به بهترين وجه و کارآمدترين روش ممکن استفاده مي شود. نه تنها اين، بلکه فرايند ارسال انواع محصولات از مکآنهاي توليدي به انبارها و يا کاربر نهايي از طريق يک معامله فروش است. در اصل، مديريت توزيع همه چيز به دست آوردن محصولات مناسب به دست افرادي است که آنها را سفارش مي دهند و راه هايي براي بهينه سازي اين فرايند و پيدا کردن هرچه سريع تر آن پيدا مي کنند.

 نرم افزار پخش مويرگي يک سيستم مديريت توزيع قدرتمند است که مديريت موجودي شما را ساده تر، محاسبه نقاط ترتيب خودکار را انجام مي دهد، پيش بيني موجودي را فعال مي کند، با راه حل هاي حسابداري و حمل و نقل شما و ساير موارد ديگر ادغام مي شود.

اين نرم افزار يکي از معتبرترين نرم افزارهاي حسابداري محسوب مي شود، زيرا عملکردهايي را براي مديريت هزينه و برنامه ريزي مالي فراهم مي کند. علاوه بر اين، نرم افزار پخش مويرگي با عملکردهايي براي مديريت موجودي، توليد و خريد، زنجيره تأمين شما را کامل مي کند. به همين ترتيب، ماژول مديريت سرمايه انساني پلتفرم به شما کمک مي کند تا ضمن به حداقل رساندن هزينه ها، بهره‌ وري تيم خود را بهبود بخشيد.

 

    داشبورد قابل تنظيم

 

 نرم افزار پخش مويرگي داشبورد درجه يک را ارائه مي دهد که با توجه به نياز کاربر قابل پيکربندي است. اين داشبورد مي تواند در رديابي KPI ها در برابر اهداف سازماني کمک کند.

 

    ويژگي هاي پيشرفته براي حسابداري و مديريت مالي

 

 اين پلتفرم ويژگي هاي مديريت چرخه عمر دارايي هاي ثابت و شناسايي پيشرفته درآمد را ارائه مي دهد. همچنين اين نرم افزار تضمين مي کند که تجارت شما با استانداردهاي مختلف حسابداري بين المللي مطابقت دارد.

 

    مقياس پذيري آسان

 

نرم افزار پخش مويرگي بسيار مقياس پذير است به طوري که مي تواند با شرکت شما رشد کند. عملکردهاي آن کاملاً قابل ارتقا است و همچنين در صورت نياز مي توانيد ويژگي هاي بيشتري را نيز اضافه کنيد.

 

    ويژگي هاي قدرتمند تجزيه و تحليل

 

 نرم افزار پخش مويرگي داراي ويژگي هاي هوش تجاري داخلي است که به شما کمک مي کند عملکرد سازمان خود را تحت نظر داشته باشيد و داده هاي خود را با يک فرمت قابل درک تصور کنيد.

نرم افزار پخش مويرگي، يک نرم افزار پيگيري دارايي پيشرو است که توسط هزاران شرکت در سراسر جهان استفاده مي شود.

اين نرم افزار داراي بسياري از ويژگي هاي اضافي است که به شما در صرفه جويي در منابع و هزينه ها کمک مي کند، از جمله هدف قرار دادن استقرار ها بر اساس گروه هاي پويا، تکرار سايت از راه دور و شبکه بيداري.


نرم افزار پخش مويرگي يک کليد بزرگ براي موفقيت کسب و کار شما است.

 اين برنامه به شما کمک مي کند تا با اجراي ويژگي هاي نرم افزاري پيشرفته آن، در وقت و هزينه زيادي صرفه جويي کنيد. در اينجا چهار دليل وجود دارد که بايد از نرم افزار پخش مويرگي در تجارت خود استفاده کنيد پس انداز کنيد.

 نرم افزار پخش مويرگي به شما کمک مي کند تا سطح موجودي خود را با کمک نقاط ترجيح خودکار، گزارش هاي موجودي دقيق، ابزار پيش بيني و موارد ديگر تعادل برقرار کنيد تا از منابع خود نهايت استفاده را ببريد.

 

منبع : فرارو

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : برخی,از,فواید,نرم,افزار,پخش,مویرگی, نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 183 تاريخ : شنبه 21 تير 1399 ساعت: 23:20

در گستره امور ملکي مشاورين امين و صادق شما انگشت شمار هستند.

مناطقي که مشاوران املاک عظيميان فعاليت مستمر دارند :

اقدسيه – صاحبقرانيه – آجودانيه – نياوران – کامرانيه – فرمانيه – شمال کاخ

 

بيشتر با املاک عظيميان آشنا شويد :

املاک عظيميان از سال 1395 فعاليت مجموعه خود را به طور رسمي آغاز کرد و پا به عرصه خريد و فروش و رهن و اجاره بهترين ملک هاي لوکس و لاکچري منطقه يک تهران نمود. اين فعاليت ها هم اکنون و بعد  از گذشت ? سال متمادي بيشتر شده و در راستاي رضايتمندي مشتري و خدمات بهينه هدفند گرديده است. شما مخاطب گرامي مي توانيد براي دسترسي به جامع ترين منبع ملک ها و مستغلات اين منطقه از لينک زير استفاده کرده و با املاک عظيميان تماس برقرار کنيد.

بلاگ املاک عظيميان

کارشناسان املاک عظيميان در ساعات زير پاسخگوي شما هستند

کافيست در ساعات قيد شده با ما تماس بگيريد و از مشاوره رايگان بهره مند شويد

کارشناسان املاک عظيميان در ساعت زير پاسخگوي شما هستند

شنبه تا پنج شنبه از ساعت ??:?? الي ??:??

جمعه ها و اعياد  ??:?? الي ??:??

شماره هاي تماس دفتر

شماره هاي تماس دفتر در قسمت زير قيد شده است - شماره هاي مشاورين در قسمت مشاوران

تلفن تماس :  ???? ???? ???

شماره فکس :  ???? ???? ???

پاسخگويي شبانه‌روزي : ??????? ????

آدرس دفتر املاک عظيميان : تهران . خيابان موحد دانش ( اقدسيه ) . بازار صدف . طبقه سوم . واحد هشت

 

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : املاک,عظیمیان, نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 139 تاريخ : جمعه 20 تير 1399 ساعت: 3:39

tl0j_n1.jpeg 

کود شيميايي به مواد معدني گفته ميشود که داراي يک يا چند عنصر مورد نياز براي تغذيه گياهان هستند. اين کودها باعث افزايش رشد گياه شده و از طريق فرآيندهاي شيميايي توليد ميشوند. علاوه بر اين، کودهاي شيميايي موجب افزايش اثربخشي خاک با اصلاح نگهداري آب و هواي آن ميشود.

امروزه کودهاي شيميايي در تامين چيزي در حدود ?? تا ??% از منابع غذايي جهان نقش دارند. کود شيميايي مي تواند هم به خاک اضافه شود، هم مستقيما به برگ گياهان پاشيده شود، ويا آن را در آب حل کرد و به خاک گياهان اضافه کرد. کودهاي شيميايي به منظورافزايش کيفيت خاک، افزايش ميزان محصول و يا ارتقاء کيفيت محصول توليدي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين کودها به دليل معدني بودن بلافاصله تجزيه شده و در اختيار گياه قرار مي‌گيرند و بنابراين باعث افزايش سرعت رشد و عملکرد کيفي و کمي گياه در زمان کمتر مي‌شوند.

روش‌هاي مصرف کودهاي مختلف با توجه به نحوه جذب و پايداري آنها متفاوت است. عناصر مورد نياز به دو دسته پر مصرف(ماکرو) و کم مصرف(ميکرو) تقسيم مي‌شوند. عناصر پر مصرف مانند ازت(نيتروژن)، فسفر، پتاسيم، گوگرد، کلسيم و منيزيم و عناصر کم مصرف شامل: آهن، مس، بور، روي، کلر و موليبدن مي‌باشد. انواع زيادي از کودهاي شيميايي وجود دارند که به شکل‌هاي پودري، گرانوله، مايع و گاز توليد مي شوند و مورد مصرف کشاورزان قرار مي‌گيرند.

  • دلايل استفاده وتاثيرات کمبود برخي عناصر اصلي در رشد گياهان

کودهاي شيميايي اکثراً شامل ترکيباتي از عناصر سه گانه نيتروژن، فسفر و پتاسيم مي باشند، که جهت افزايش توليد محصول به خاک اضافه مي شوند.

عموماً گياهي که دچار کمبود نيتروژن باشد کوچک بوده و رشد کندي دارد؛ زيرا اين گياهان نيتروژن مورد نياز براي ساخت مواد بنيادي و ژنتيکي را به طور کافي ندارند. اين گياهان به دليل نداشتن کلروفيل کافي غالبا سبز کم‌رنگ يا مايل به زرد هستند. برگ‌هاي پيرتر دچار بافت‏‌مردگي شده و مي‌ميرند.در اين کود نيتروژن (ازت) به ? شکل اوره (?? درصد)، نيترات (? درصد) و آمونيوم (? درصد) وجود دارد. به همين دليل در زمان هاي مناسب پس از کوددهي جذب اين عنصر توسط گياه صورت گرفته و راندمان جذب افزايش مي يابد.

چنانچه گياه دچار کمبود فسفر باشد، نشانه هايي به طورقطع در گياه ظاهر مي شود. به طور مثال رشد گياه بسيار کند شده و يا متوقف مي شود.اين گياهان اغلب دچار ريزش برگ و يا ريزش شکوفه ميشوند و برگشان دچار تغيير رنگ شده و معمولا حاشيه ي برگ ها ارغواني و يا قرمز رنگ مي شود.

گاهي علائم کمبود فسفر شبيه به کمبود نيتروژن در گياهان مي‌باشد. در کمبود فسفر رشد بخش هوايي و ريشه کند و يا متوقف مي‌شود. برگ گياهان کوتاه، باريک و نازک شده و در اين حالت دمبرگ‎ها زاويه کوچکي را با شاخه تشکيل مي‌دهند. رشد طولي گياه عمودي مي شود و شاخه‌هاي جانبي کمتر رشد مي‌يابند. برگ‎ها به رنگ سبز تيره مايل به آبي يا ارغواني در مي‌آيند و گاهي لکه‌ها و يا نوارهايي به همين رنگ بر روي پهنک برگ‎ها ظاهر مي‌شود. تعداد برگها کاهش يافته، جوانه‌ها مي‌ميرند و تعداد شکوفه‌ها نيزکاهش مي‌يابد. بنابراين از محصول ميوه نيز کاسته مي‌شود. در هنگام کمبود فسفر در بعضي از ميوه ها، گوشت ميوه نرم و شيره ميوه خيلي ترش و خاصيت انباري آن کم مي‎شود.

اگر گياهان دچار کمبود پتاسيم شده باشند، نوک و حاشيه برگ هايشان بخصوص در برگ هاي پاييني دچار سوختگي مي شود که اصطلاحاً به آن نوک سوختگي يا لب سوختگي گفته مي شود. همچنين زماني که کمبود پتاسيم در گياهي به وجود آيد، تشنگي گياه سريع تر خودش را نشان داده و گياه سريعاً پژمرده شده و شادابي خود را از دست مي دهد. چنانچه گياهان دچار کمبود پتاسيم شوند، اغلب علائم زير را از خود بروز مي دهند. توقف رشد در حالت عمومي، کوتاه شدن ميان گره ها و کوتاه ماندن برگ‎ها، ميوه ها نوک کشيده شده و عدم تکامل در قسمت دم ميوه.

  • کاربرد و موارد مصرف عناصر اصلي

کمک به فتوسنتز و بهبود کيفيت محصول، افزايش بذر و ميوه، رشد سريعتر شاخ و برگ گياه از مزاياي استفاده ازکودهاي حاوي نيتروژن مي باشد. همچنين نيتروژن از عناصر تغذيه اي مهم در افزايش عملکرد مي‎باشد و به رشد بهينه گياهان کمک مي کند.

فسفر به ايجاد يک سيستم ريشه دهي قوي و سالم در گياهان کمک مي‎کند. درصد بالاي فسفرموجب تحريک ريشه زايي، افزايش گلدهي و افزايش تشکيل ميوه مي شود. فسفر مهمترين عامل در روند صحيح فتوسنتز براي گياه است.همچنين فسفر به ريشه زايي بيشتر و ازدياد شکوفه ها نيز کمک مي‎کند.

پتاسيم موجود در کود به بهبود ميوه دهي و يا پر شدن دانه کمک مي کند و تأثير به سزايي بر رنگ آوري محصولات زراعي، باغي و گلخانه اي مي‎گذارد و در نهايت باعث افزايش کمي و کيفي محصول مي‎گردد. پتاس در گياهان زينتي به گلدهي و در درختان ميوه به درشت شدن ميوه کمک چشمگيري مي‎کند. کودهاي حاوي مقادير بالاي پتاسيم موجب رسيدن ميوه و افزايش کيفيت محصول مي گردد. عموما کودهاي حاوي پتاسيم در رشد قوي ساقه، حرکت آب در گياهان، پيشرفت گلدهي و باروري گياهان موثرند.

  • توضيحات فني

اگر چه نيتروژن بيشترين اتمسفر را تشکيل مي دهد، اما در شکلي است که براي گياهان قابل دسترس نيست. نيتروژن مهمترين کود است، زيرا اين عنصر در DNA، پروتئين و ديگر اجزاي گياه (مانند کلروفيل) موجود است و در رشد برگها بسيار موثر است. تنها برخي از باکتريها و گياهان ميزبان آنها (به ويژه حبوبات) مي توانند نيتروژن موجود در اتمسفر (N2) را با تبديل آن به آمونياک تثبيت کند. فسفات مورد نياز براي توليدATP و DNA، حامل انرژي اصلي در سلول ها، و همچنين برخي از چربي ها مورد نياز است.

نيتروژن در گياهان به صورت هاي نيترات ،يون آمونيم و اوره قابل جذب مي باشد. نيترات آمونيم %?? نيتروژن داشته و هر دو فرم نيتروژن آن قابل جذب توسط گياه مي باشد. اين کود داراي پايداري بيشتر نسبت به کود اوره (رايج ترين کود مصرفي کشاورزي در ايران) مي باشد. اوره ترکيب آلي بوده و به همين فرم قابل جذب توسط گياه مي باشد. از اوره در محلول پاشي برگ گياهان نيز استفاده ميشود. اوره و نيترات آمونيم را مي توان قبل از کاشت محصول و بعد از آن که گياه مقداري رشد کرد به خاک افزود.

به طورکلي، درصد فسفر کودهاي شيميايي به صورت درصد اکسيد فسفر ذکر مي شود. اسيد فسفريک که از تجزيه مواد آلي خاک حاصل مي شود قابل جذب گياه است، اما به صورت کود شيميايي مصرف نميشود. بخش اعظم کودهاي فسفري که به خاک داده مي شود به وسيله کلسيم در خاک هاي قليايي و به وسيله آهن و آلومينيوم در خاکهاي اسيدي تثبيت مي گردد. معمولاً کود هاي فسفري که به خاک داده ميشود در سال اول به صورت قابل جذب گياه باقي مي ماند و بخش کمي نيز طي سالهاي آينده قابل جذب گياه مي شود. اين عنصرعموما موجب توسعه ريشه ها، گل ها، دانه ها، ميوه ها مي شود.

ميزان محلول بودن و حرکت کود فسفره در خاک بسيار محدود است. کودهاي فسفره را قبل از کاشت بايد به خاک داد و آنها را مستقيماً در ناحيه توسعه ريشه قرار داد. حداکثر ميزان محلول فسفر در pH ? تا ?/? مشاهده مي شود. بنابراين رساندن pH خاک به اين حدود مي تواند در افزايش محلول بودن و جذب فسفر اثرگذار باشد. تغيير pH خاک در خاکهاي اسيدي با اضافه کردن آهک و در خاکهاي قليايي با اضافه کردن کودهاي اسيدي يا گوگردي انجام پذير است.

اغلب کودهاي پتاسيم  محلول در آب هستند و نحوه ي اضافه کردن آنها به خاک نقش زيادي در اثر بخشي کود ندارد. کلريد پتاسيم فراوانترين ترکيب پتاسيم در طبيعت است. کمبود پتاسيم بيشتر در خاک هاي اسيدي و خاک هاي شني ديده مي شود، اما کمبود آن در ساير خاک ها تحت شرايط آبياري و برداشت مقدار زيادي محصول (به ويژه يونجه) نيز مشاهده مي گردد. سولفات پتاسيم معمولترين کود پتاسيم است که در زراعت مصرف مي شود. پتاسيم از تجزيه اوليه بقاياي گياهي نيز به خاک اضافه مي شود، اما هوموس خاک بعنوان منبع قابل توجه پتاسيم به شمار نمي رود، زيرا پتاسيم بوسيله مواد آلي تثبيت نمي گردد.

نيترات پتاسيم داراي ??% اکسيد پتاسيم است، اما کودي گران قيمت مي باشد. خاکهايي که مقدار زيادي رس از نوع ورمي کولايت و ايليت دارند پتاسيم را تثبيت مي کنند. کلريد پتاسيم داراي مقدار زيادي پتاسيم (?? تا ??%) مي باشد. با اين حال مصرف بي رويهي کلريد پتاسيم در مواردي که به مقدار زيادي پتاسيم نياز است چندان مطلوب نيست؛ زيرا احتمال مسموميت ناشي از فراواني کلر پيش ميآيد. با اين که مقداري کلر براي محصولاتي مانند توتون و پنبه لازم است، اما زيادي کلر در خاک موجب نقصان کيفيت در توتون و آبدار شدن غده سيب زميني مي شود.

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : کود,های,شیمیایی, نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 134 تاريخ : پنجشنبه 19 تير 1399 ساعت: 19:36

 

فيبرهاي نوري

صدها سال است که انسان ها به کمک بازتاب نور خورشيد در طي روز و استفاده از نور فانوس در شب ارتباط برقرار کرده است. سيگنال دهنده هاي نيروي دريايي هنوز هم به کمک چراغ هاي چشمک زن قدرتمند براي انتقال پيام هاي رمزگذاري شده به کشتي هاي ديگر استفاده مي کنند. ارتباطات نوري محدود به نقاط و خطوط ساده نوري نشده است.اين واقعيت جالب است که الکساندر گراهام بل اندکي پس از اختراع تلفن خود دستگاهي را به نام “فوتوفون” اختراع کرد. فوتوفون بل، پرتوي بازتاب شده ي نور خورشيد را بر روي يک دتکتور سلنيومي در فاصله چند صد متري متمرکز مي کرد.

درواقع فوتوفون،يک وسيله ارتباطي با قابليت تراگسيل صدا از طريق يک پرتو نور بود.

با اين دستگاه ، بل ميتوانست يک پيام صوتي را از طريق پرتوي نور منتقل کند. اين ايده براي سالهاي طولاني باقي ماند. اخيرا ، ايده انتقال نور از طريق فيبر نوري نازک دوباره زنده شده و در فناوري ارتباطات مورد استفاده قرار مي گيرد.

استفاده از نور به عنوان موج حامل در فيبر نوري نسبت به حامل هاي موج راديويي برتري هايي از قبيل پهناي باند بسيار وسيع تر و مصونيت از تداخل الکترومغناطيسي دارد.

همچنين از فيبر هاي نوري براي انتقال نور به مکان هاي غيرقابل دسترس استفاده مي شود . استفاده از ابزارهاي داراي فيبر نوري در صنعت بسيار رايج است و اهميت آنها به عنوان ابزارهاي تشخيصي در پزشکي اثبات شده است.

اخيراً فناوري فيبر نوري به يک سيستم ارتباطي با قابليت هاي بسيار عظيم تبديل شده است.

يکي از ويژگي هاي چنين سيستمي ، توانايي آن در انتقال هزاران مکالمه تلفني ، چندين برنامه تلويزيوني و سيگنال هاي بيشمار بين ايستگاه ها از طريق يک يا دو فيبر نوري انعطاف پذير و نازک است. بدون شک به دليل ظرفيت فوق العاده حمل اطلاعات ( پهناي باند) سيستم فيبر نوري ، دستگاه هايي نظير تلويزيون دو طرفه طراحي شده است که قبل از توسعه فيبر نوري بسيار پرهزينه بوده است.

علاوه بر ارائه پهناي باند بسيار گسترده ، سيستم فيبر نوري داراي کابل هاي بسيار نازک و سبک وزن است. فيبر نوري به همراه محافظش معمولاً ?.? ميلي متر قطر دارد ، اما مي تواند با يک دسته سيم مسي به قطر ?.?? سانتي متر که اکنون براي حمل همان مقدار سيگنال استفاده مي شود ، جايگزين شود.

فيبرهاي نوري چگونه کار مي کنند؟

انتشار نور در فيبر نوري مستلزم اين است که نور کاملاً درون فيبر محدود شود.

اين امر با انعکاس داخلي کامل و انکسار مداوم انجام مي شود.

انواع مختلف فيبر هاي نوري

سه نوع فيبر نوري وجود دارد که بر اساس مدل پخش نور توسط آنها، طبقه بندي مي شوند:

?. فيبر نوري تک حالتي يا سينگل مد (Single-mode)

?. فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شکست پله اي

?. فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شکست مرحله اي

?.فيبرهاي نوري ريزساختار(microstructured) نوع جديدي ازفيبر هاي نوري هستند که با سه مورد فوق تفاوت هايي دارند. تفاوت اصلي اين دو ، در روش کنترل نور مي باشد.

چرا بايد درباره ي انواع مختلف فيبر هاي نوري اطلاع داشته باشيد؟

استفاده از انواع مختلف فيبرهاي نوري براي برقراري ارتباط ، به شناخت صحيح آنها وابسته است. مهندسان ارتباطات يا تکنسين هاي شبکه ، قبل از طراحي شبکه اي ازفيبر هاي نوري بايد به خوبي از اصول اوليه فيبر هاي نوري و کارايي آنها آگاهي داشته باشند تا بتوانند به خوبي تصميم گيري کنند.

شناختن فيبر هاي نوري به شما کمک مي کند تا براساس نياز خود يک تصميم هوشمندانه بگيريد.

تک حالتي و چند حالتي بودن فيبر نوري يعني چه؟ / نظريه حالت چيست؟

ما قصد داريم داده ها را با استفاده از نور انتقال دهيم. از اين رو ، از فيبرهاي نوري استفاده مي کنيم . فيبر هاي نوري کابلهاي مخصوصي هستند که مي توانند پرتوي نور را هدايت کنند.

براي درک رفتار امواج الکترومغناطيسي در موج برها ، از نظريه اي استفاده مي کنيم که به عنوان تئوري حالت شناخته مي شود. تئوري حالت در اصل امواج الکترومغناطيسي را بر اساس طول موج به حالت هاي مختلف طبقه بندي مي کند. شما مي توانيد در ادامه ي اين مقاله تئوري حالت نور را ياد بگيريد.

فيبر نوري تک حالتي يا سينگل مد (Single-mode)

single mode fiber optic cable

همان طور که از نام آن پيدا است ، اين نوع فيبر نوري تنها يک حالت نور را منتقل مي کند. به عبارت ديگر ، مي تواند تنها يک طول موج از نور را در طول خود حمل کند.

اين طول موج معمولاً ???? نانومتر يا ???? نانومتر است.

ممکن است شما فکر کنيد که اين امر ، قابليت انتقال اطلاعات را محدود مي کند. اما فيبر نوري تک حالتي بسيار بهتر ازفيبر هاي نوري چند حالتي کار مي کند زيرا پهناي باند بيشتري دارد و بنابراين سرعت آن بي نظير است.

جالب است که بدانيد فيبر هاي تک حالتي بعد ازفيبر هاي چند حالتي به وجود آمده اند. درواقع آنها جديدتر از کابل هاي چند حالتي هستند.

اين کابل ها مي توانند با داشتن يک هسته کوچک فقط يک حالت نور را انتقال دهند. درواقع مي توانيم بگوييم که در اصل قطر هسته به اندازه ي طول موج نوري است که از آن عبور مي کند.

فقط ليزرها به عنوان منبع نور استفاده مي شوند. نور مورد استفاده درفيبر هاي تک حالتي در بخش مرئي طيف قابل رويت نيستند.

از آنجا که نور در يک مسير مستقيم حرکت مي کند ، تلفات کمتري دارد و مي توان از آن در برنامه هايي که به مسافت طولاني تر نياز دارند استفاده کرد.

يک نقطه ضعف فيبر تک حالتي اين است که جفت شدن آنها سخت است.

فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)

multi mode fiber optic cable

همانطور که از نام آن پيدا است ، اين نوع ازفيبر هاي نوري اجازه مي دهند تا چندين حالت نور در امتداد محور آنها حرکت کنند.

براي توضيح بيشتر مي توانيم بگوييم ، آنها مي توانند اين کار را با داشتن هسته قطورتر انجام دهند.

طول موج امواج نور درفيبر هاي چند حالتي در طيف مرئي از ??? تا ???? نانومتر قرار دارند.

بازتاب امواج داخل فيبر چند حالتي در هر حالت با زواياي مختلفي اتفاق مي افتد. در نتيجه ، بر اساس اين زاويه ها ، تعداد بازتاب ها مي توانند متفاوت باشند.

از آنجا که اساس فيبر نوري براي برقراري ارتباط ، بازتاب داخلي است ، تمام حالت هاي داراي زاويه حادثه که باعث انعکاس کامل داخلي نمي شوند ، توسط روکش جذب مي شوند.

ما مي توانيم حالتي با مرتبه بالاتر داشته باشيم ، امواج عرضي بر محور موجبر موج مي توانند بارها منعکس شوند. در حقيقت ، به دليل افزايش بازتاب در زواياي غيرمعمول ، حالت هاي مرتبه بالاتر مي توانند کاملاً درون کابل از بين بروند.

حالت هاي داراي مرتبه پايين نسبتاً عرضي يا حتي کاملاً مستقيم اند و از اين رو نسبتاً بهتر هدايت مي شوند.

دو نوع فيبر نوري چند حالتي وجود دارد:

  • فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شکست پله اي
  • فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شکست پله اي مرحله اي

types of multimode fiber stepped index and graded index

  1. فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شکست پله اي

ضريب شکست هسته مولتي مد در کل کابل يکنواخت است.

  1. فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شکست پله اي مرحله اي

ضريب شکست هسته از شعاع مرکزي تا سطح آن تغيير مي کند.

اين موضوع چه اهميتي دارد؟

اگر به شکل فيبر هاي چند حالتي با ضريب شکست پله اي و مرحله اي نگاه کنيد ، متوجه خواهيد شد که امواج موجود در فيبر چند حالتي با ضريب شکست پله اي در زمانهاي مختلف به يک نقطه واحد مي رسند. اين امر به اين دليل است که حالت هاي مختلف ،سرعت هاي مختلفي دارند. در نتيجه اين امر باعث کاهش پهناي باند مي شود. به اين کار پراکندگي يا تحريف مياني گفته مي شود.

با اين حال ، اين مسئله با استفاده ازفيبر هاي مالتي مد با ضريب شکست مرحله اي قابل کاهش است.

فيبر هاي نوري ريزساختار

اينها انواع جديدي از کابل هاي فيبر نوري هستند. آنها مفهومي کاملاً متفاوت از استفاده از نور براي برقراري ارتباط را بيان مي کنند. در انواع فيبر هاي نوري که در بالا به آنها اشاره شد ، انتقال نور به دليل وجود بازتاب کلي داخلي و شاخص هاي انکسار هسته و روکش انجام مي شد. درفيبر هاي نوري ريزساختار ، از ساختار فيزيکي موج بر در مقياس نانو براي هدايت نور استفاده مي شود.

انواع مختلف فيبر هاي نوري ريزساختار عبارت اند از:

• کريستال هاي فوتوني

•فيبر هاي Air-clad يا double-clad

•فيبر هاي فرنل

منابع :

https://physicsabout.com/fiber-optic/

https://technobyte.org/types-of-optical-fibers-structure-of-optical-fibers/

 

The post چه کسي فيبرهاي نوري را اختراع کرده است؟ appeared first on فروشگاه اينترنتي نود - Node Shop.

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : چه,کسی,فیبرهای,نوری,را,اختراع,کرده,است؟, نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 161 تاريخ : پنجشنبه 19 تير 1399 ساعت: 12:32

راديولوژي در شمال تهران

عکاسي يکي از شاخه هاي هنري است که در موارد بسياري به حيطه هاي علمي و صنعتي وارد مي شود. يکي از حيطه هايي که عکسي در آن ورود داشته، پزشکي و راديولوژي است. در اين نوشتار عکاسي پزشکي و فوايد آن به اختصار بررسي مي شود.

c19q_e2.jpg

عکس فتوگرافي

به گزارش مجله تناسب اندام، در کنفرانس هاي پزشکي همواره اسلايدهايي به نمايش در مي آيد که تکميل کننده کلام سخنران است. اگر سخنران هيچ تصويري ارائه ندهد، چه بسا مخاطبين از درک موضوع بازبمانند و به ادامه مطالب توجهي نکنند. به همين علت است که در سمينارها و گردهمايي علمي و پزشکي، تصاوير به گونه اي انتخاب مي شوند که گوياي مطلب بوده و مفهوم مورد نظر سخنران را به خوبي منتقل کنند. تصاوير ارائه شده در يک کنفرانس پزشکي اگر به ظاهر بيمار محدود باشد، فتوگرافي خوانده مي شود.

تفاوت فتوگرافي با راديولوژي

فتوگرافي يکي از فنون مورد استفاده در تصويربرداري پزشکي است. اما تفاوت آن با ساير عکس هاي پزشکي در اين است که در يک آتليه و توسط يک عکاس تهيه مي شود. بر خلاف ساير عکس هاي پزشکي که در بخش راديولوژي و توسط متخصص راديولوژي يا سونوگرافي تصويربرداري مي شود.

تفاوت ديگر فتوگرافي با ساير زيرشاخه هاي تصوير برداري پزشکي در اين است، که فتوگرافي ظاهر بدن مانند پوست، مو، دندان ها، بيني و گوش را به تصوير کشيده، در مقابل راديولوژي و سونوگرافي داخل اندام ها، اعصاب، استخوان ها و نسوج را براي درمانگر نمايان مي سازد.

انواع فتوگرافي

فتوگرافي در شاخه هاي مختلف پزشکي و دندانپزشکي به عنوان يک وسيله شناخت وضعيت بيمار کاربرد دارد. تعدادي از عکس هاي فتوگرافي متداول به اين شرح است:

  • فتوگرافي جراحي فک و صورت
  • فتوگرافي جراحي شکم
  • فتوگرافي جراحي گوش
  • فتوگرافي جراحي بيني
  • فتوگرافي جراحي پلاستيک
  • فتوگرافي ارتودنسي

عکس فتوگرافي جراحي بيني

عکس فتوگرافي جراحي بيني يکي از شايع ترين استفاده هاي فتوگرافي است. هنگامي که بيمار براي نخستين بار به جراح بيني مراجعه مي کند، جراح درخواست عکاسي فتوگرافي از بيني را مي دهد تا با مقايسه عکس ها به خوبي از مشکل بيمار مطلع شود.

عکس فتوگرافي جراحي بيني قبل از عمل

قبل از عمل جراحي، اولين مجموعه عکس از صورت بيمار تهيه مي شود. نحوه عکاسي به اين صورت است که بيمار بايستي رو به دوربين قرار گرفته و سر را صاف نگه دارد. به شکلي که در عکس مقدار مساوي از هر دو گوش در تصوير ديده شود. اگر سر اندکي به يک طرف مايل شود، سبب ايجاد خطا در ديد پزشک خواهد شد.

عکس تمام رخ، انحراف بيني، انحراف فک يا هر کجي در صورت و تناسب بين بيني و ساير اجزا صورت را نمايان مي سازد. در همين حالت يک عکس تمام رخ با لبخند نيز بايد برداشته شود. اين عکس، خط لبخند و تغييرات بيني در هنگام خنده را ثبت مي کند.

عکس نيم رخ بايد در وضعيتي برداشته شود که تنها يک ابرو و نيمي از لب ها مشخص باشد. اين عکس جلوزدگي فک، برآمدگي لب، برجستگي گونه، افتادگي ابرو، ميزان قوز و افتادگي نوک بيني را ظاهر مي سازد. عکس نيم رخ از چپ و راست تهيه مي شود.

عکس بعدي عکس از قاعده بيني است که براي عکاسي در اين حالت بايد دوربين در پايين صورت رو به بالا قرار گرفته و حفره هاي بيني را در کادر داشته باشد. اين عکس اندازه ي حفره هاي بيني و قرينه بودن آن ها را نشان مي دهد.

حالت بعدي عکس از بالاي سر بيمار است به طوري که دوربين به صورت عمودي بالاي سر بيمار قرار گرفته و غير متقارن بودن پره هاي بيني و انحراف آن ها را مشخص سازد.

عکس سه رخ نيز حالتي است که يک چشم به صورت کامل به همراه نيمي از چشم ديگر، در کادر قرار دارد. عکس سه رخ که زيباترين حالت براي عکاسي پرتره خوانده مي شود، نسبت اجزا صورت را از منظر زيبايي شناختي به خوبي نشان مي دهد.

تمامي اين عکس ها در حالت بدون خنده و با خنده تهيه وبراي پزشک ارسال مي شود. پزشک بعد از مشاهده و مقايسه عکس ها، طرح دقيق جراحي را معلوم کرده و با آگاهي کامل از تمام جزييات دست به جراحي خواهد زد.

عکس فتوگرافي جراحي بيني بعد از عمل

بعد از عمل جراحي در همان زوايايي که قبل از عمل، عکاسي شده بود، براي دومين بار عکس هايي برداشته مي شود. اين عکس ها در فواصل زماني مشخصي بعد از جراحي ثبت مي شود تا روند تغييرات و بهبودي، قابل درک باشد. از مقايسه عکس هاي نهايي با عکس هاي پيشين، ماحصل جراحي نمايان خواهد شد.

فوايد عکس فتوگرافي جراحي بيني

  • جراح از اين عکس ها به عنوان يک رزومه کاري استفاده خواهد کرد.
  • اين نوع از عکس ها به عنوان سند پزشکي، به پرونده بيمار ضميمه مي شود.
  • عکس هاي فتوگرافي به بيمار کمک مي کند تا بتواند چهره خود را قبل و بعد عمل مقايسه کرده و نارضايتي هاي بي مورد را کنار بگذارد.
  • جراحان و مراکز درماني براي تبليغات مي توانند از اين تصاوير سود برند.
  • آموزش دانشجويان با بهره گيري از اين تصاوير به راحتي ممکن خواهد بود.

عکس opg

عکس opg يا پاناروميک، يک عکس راديولوژي از تمام فک و دندان ها است که ريشه و ميزان پوسيدگي دندان ها را نشان مي دهد.

عکس opg  در شميرانات

راديولوژي الف در ميدان الف زعفرانيه، يک مرکز مجهز براي تهيه عکس opg در شميرانات است که تمام خدمات راديولوژي را ارائه مي دهد.

عکس ايمپلنت

به انواعي از عکس هاي راديولوژي که قبل و بعد از کاشت ايمپلنت برداشته مي شود، عکس ايمپلنت گفته مي شود.

عکس ايمپلنت در منطقه 1

مراکز راديولوژي متعددي امکان تهيه عکس ايمپلنت را دارند؛ اما راديولوژي الف براي ارائه عکس ايمپلنت در منطقه 1  ، انتخاب هاي متعددي نظير cbct، opg، سي تي اسکن، راديوگرافي جمجمه و راديوگرافي سينوس را در اختيار بيمار و دندانپزشکان قرار مي دهد.

 

 

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : رادیولوژی,در,شمال,تهران, نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 170 تاريخ : جمعه 13 تير 1399 ساعت: 10:50

قمار آنلاين و روياي نقش بر آب پولدار شدن

روياي نقش بر آب اين روز هاي مال باختگان سايت هاي شرط بندي که نه تنها به واقعيت مبدل نشده بلگه باعث از دست رفتن پول و ثمره تلاش هاي بسياري از افراد شده.

بسياري از مالباختگان سايت هاي پيش بيني فوتبال و شرط بندي نه قصد تفريح داشته اند نه اهل قمار بوده اند فقط به دنبال روشي ميانبر براي پولدار شدن بوده اند و امروز به جز حسرت چيزي نسيبشان نشده، اين افراد عمدتا فريب شاخ هاي اينستاگرام و و عده هاي جذاب آنها را خورده اند که اين موضوع بايد از نظر شخصيتي به صورت عميقي مورد بررسي قرار بگيرد.

چه ميشود که جوان هاي ما به جاي کار و تلاش در تخصصشان مي خواهند از راه قمار پولدار شوند؟

شايد دليل اين است که جوان هاي ما امروزه به جاي اين که در حرفه و تخصصشان مشغول کار باشند و به اصطلاح وقت سر خاراندن هم نداشته باشند بي کار هستند و درآمدي ندارند و به فکر اين هستند که پس انداز خوشان را سکوي پرتابي کنند به سوي موفقيت و ميلياردر شدن اما اتفاقي کي مي افتند کاملا برعکس است و اين کار مي شود مايه افسوس و پيشيماني.

روش جديد کلاهبرداري سايت هاي شرط بندي

در اين روش سايت هاي شرط بندي بازي هاي خاصي را به عنوان بازي هاي پول ساز و راحت معرفي مي کنند مثل بازي انفجار که شاخ هاي اينستاگرام با بي حيايي و روش هاي غير اخلاقي اين بازي را تبليغ مي کنند در اين روش افرادي از سمت اين سايت هاي شرط بندي کلاهبردار مامور مي شوند روش هاي برد ، کد هاي تقلب و ربات هاي بازي انفجار را به افراد ساده باور بفروشند و اين افراد را با اعتماد به نفس کاذب داخل بازي کنند و به راحتي سرمايه اين افراد را از دستشان خارج مي کنند

اين سوال خيلي از افراد است و بايد بگويم رويا و آرزوي بسياري از افراد ساده باور است، اين افراد معمولا به دنبال هک الگوريتم و فرمول بازي و يا خريد ربات تشخيص ضريب بازي انفجار هستند که بايد بدانند اينها همه راه هايي براي کلاهبرداري بيشتر سايت هاي نامعتبر هستند.**يکبار براي هميشه اين را بپذيريد که اين وعده ها جذاب فقط راه کلاهبرداري بيشتر از شماست و به قول شاعر کل اگر طبيب بودي سر خود دوا نمودي**

چگونه مي توان به صورت قطعي جلوي سايت هاي قمار را گرفت؟

اگر بخواهيم براي هميشه از دست تمامي سايت هاي پيش بيني فوتبال و شرط بندي ( قمار ) راحت شويم فقط يک راه تضميني وجود دارد و آن هم افزايش خرد جمعي جامعه نسبت به قمار و روياي نقش بر آب يک شبه پولدار شدن است.

اگر افراد جامعه بپذيرند و درک کنند که هيچکسي تا به امروز از طريق شرط بندي و فعاليت در کازينو هاي آنلاين پولدار نشده به غير از گردانندگان اين سايت ها و براي هميشه اين فکر و کار بي فايده را کنار بگزارند و در اين سايت ها مثل فعاليتي نکنند همين امر باعث مي شود که اين سايت ها به صورت اتوماتيک نتوانند به فعاليت خودشان ادامه دهند.

منبع: تجارت امروز

 

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : چه,میشود,که,جوان,های,ما,به,جای,کار,و,تلاش,در,تخصصشان,می,خواهند,از,راه,قمار,پولدار,شوند؟, نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 164 تاريخ : يکشنبه 8 تير 1399 ساعت: 18:01

به گزارش «خبرنامه دانشجويان ايران» به احتمال زياد، شما هم خريد اينترنتي را نسبت به خريد سنتي و حضوري، بيشتر دوست داريد و آن را ترجيح مي‌دهيد. طبيعي است که فروشگاه‌هايي که مي‌توانند واسطه‌ها را از زنجيره خريد کالا حذف کنند، شرايط بهتر و ايده آل تري را براي مشتريان خود رقم ميزنند. خوشبختانه اين ويژگي در فروشگاه‌ هاي اينترنتي ديده مي‌شود. علاوه بر اين، بهترين فروشگاه‌ هاي اينترنتي مزيت هاي ديگري هم دارند که پيش از اقدام به خريد، مي‌بايست به اين موارد توجه داشته باشيد تا دست به انتخاب بهترين ها بزنيد. در اين مقاله همراه ما باشيد تا ويژگي هاي برترين فروشگاه هاي اينترنتي ايران را بررسي نماييم و سه مورد از بهترين فروشگاه هاي اينترنتي در حال رشد را معرفي کنيم.

مزايا و معايب فروشگاه اينترنتي چيست؟ - وبلاگ آمازيران 

بهترين فروشگاه‌هاي اينترنتي در حال رشد

 

هيچ فروشگاهي نمي‌تواند جايگزين دقيق ترين فروشگاه آنلاين شود!

 

مسلم است که با ورود به اولين صفحه از فروشگاه انلاين نمي‌توانيد تمامي کالاها را ببينيد. در واقع بايد يک دسته بندي براي محصولات موجود در فروشگاه صورت گرفته باشد تا بتوانيد خيلي راحت تر، کالا يا محصولات مورد نظر خود را ببينيد و پس از بررسي نهايي، به سبد خريد خودتان اضافه کنيد. دقت کنيد که حتي اگر به بهترين فروشگاه‌ هاي اينترنتي هم ورود کنيد اما محتواي ساختار يافته اي وجود نداشته باشد، شما به راحتي دست از خريد مي‌کشيد و ديگر تمايلي به خريد آنلاين نداريد. پس يکي از مزيت‌هاي خريد از بهترين فروشگاه‌هاي اينترنتي، دسته بندي دقيق محصولات مي‌باشد.

 

به راحتي مي‌توانيد جستجو کنيد؟

 

درست است که در بهترين فروشگاه‌هاي انلاين  دسته بندي درستي از محصولات در سايت وجود دارد، اما نمي‌توانيد براي پيدا کردن محصول يا برند خاص در دسته مورد نظرتان، ساعت‌ها به صفحه لپ تاپ خيره شويد. نوار جستجوي سايت در اين‌جا نقش کليدي دارد و شما مي‌توانيد با تايپ اسم کالا يا کلمه خاصي، نتايج قابل قبولي را ببينيد و به سادگي به محصول مورد نظرتان دسترسي پيدا کنيد و پس از اطمينان از درجه کيفيت محصول، آن را با چند کليک ساده در کمترين زمان سفارش بدهيد.

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : هیچ,فروشگاهی,نمی‌تواند,جایگزین,دقیق,ترین,فروشگاه,آنلاین,شود!, نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 159 تاريخ : سه شنبه 3 تير 1399 ساعت: 2:31

چه دوربين هايي مناسب پلاک خواني هستند؟

tptp_r2.jpg

به نقل از فرهنگ امروز از دوربين هاي پلاک خوان  بيشتر در شناسايي کردن خودروها استفاده مي شود. از موارد ديگر کاربرد اين دوربين ها مي توان به تلفيق آن با نرم افزار پلاک خوان خودرو اشاره کرد که اين سيستم به شمارش خودرو، کنترل تردد خودروها، باز و بسته شدن درب ورودي و خروجي با استفاده از پلاک خودرو و بسته به الزامات و نيازهاي يک پروژه از قابليت هاي ديگر آن مي توان استفاده کرد.

در اين مقاله قصد داريم ويژگي هاي دوربين هاي مدار بسته پلاک خوان را در گيت کنترل تردد به طور کامل بررسي کنيم.

پلاک خواني خودرو را مي توان با استفاده از دوربين هاي مناسب و با کيفيت در مکان هاي کوچک مسکوني يا مراکز بزرگ تجاري و سازماني انجام داد و در کنار آن از دوربين هاي مدار بسته استفاده کرد. اين دوربين هاي مدار بسته توانايي خواندن پلاک خودرو را تا فواصل معين و مشخصي از محلي که دوربين نصب شده دارا هستند.

 مهم ترين خصوصيات دوربين پلاک خوان

مهم ترين ويژگي که يک دوربين پلاک خوان بايد داشته باشد، دوربين پلاک خوان با رزوليشن تصوير بالا است. رزوليشن تصوير دوربين مي تواند مبنايي براي خروج و ثبت کردن تصاويري باشد که بعد از ذخيره سازي از آنها استفاده مي کنند و مورد بررسي قرار مي دهند.

ويژگي موثر بعدي در ثبت کردن پلاک خوردرو با اين دوربين ها، تعداد عکسبرداري در ثانيه است که در بروشور دوربين ها به آن فريم بر ثانيه مي گويند و واحد آن اف پي اس است. براي انتخاب کيفيت بالاتر بايد از دوربيني استفاده کنيم که اف پي اس بالاتري داشته باشد. هر چقدر اف پي اس دوربين بالاتر باشد ثبت تصاوير بهتري با سرعت هاي بالاتر را در اختيار ما قرار مي دهد.

ويژگي مهم بعدي در انتخاب دوربين استفاده از فيلترهاي رنگي سخت افزاري و همچنين پردازشگر مستقل دوربين است که در توليد دوربين هاي مدار بسته با توجه به خصوصيت، کاربرد مورد نظر و توانايي از پردازشگرها و فيلترهاي متفاوتي استفاده مي شود.

چگونه دوربين پلاک خوان مناسب انتخاب کنيم؟

با توجه به هزينه و بودجه اي که در نظر گرفته ايد بايد به چند نکته اصلي در انتخاب دوربين پلاک خوان  دقت کنيد.

اولين عاملي که بايد به آن توجه کرد هدف ما از نصب دوربين پلاک خوان است. عامل موثر ديگر مقياسي است که در پروژه مورد بهره برداري قرار مي گيرد و همچنين بودجه اي که براي دوربين پلاک خوان در پروژه در نظر گرفته شده است. در انواع نصب هاي دوربين پلاک خوان، نصب تجاري از اهميت بالاتر و هزينه بيشتري برخوردار است چرا که در اين پروژه ها از دوربين هايي با بستر آنالوگ استفاده مي شود. اگر در يک پروژه انتظار پلاک خواني با بهترين نتيجه را داريد دوربين هايي را انتخاب کنيد که رزوليشن تصوير بالاتري دارند. حداقل رزوليشن تصوير دوربين در اين پروژه ها دو مگاپيکسل است که اين دوربين ها را  با عنوان فول اچ دي در بازار به فروش مي رسانند.

ديگر مبحث مهم در انتخاب دوربين پلاک خوان متغير بودن لنز دوربيني است که انتخاب مي کنيد. متغيير بودن لنز دوربين قابليت بزرگ نمايي به صورت اپتيکال و زوم ديجيتالي را در اختيار شما قرار مي دهد. زوم دوربين در اين حالت مي تواند دستي يا موتورايزر انجام شود. اگر زاويه را در بازه تردد خوردروها کم کنيم پلاک خواني بهتري نسبت به دوربين هايي که لنز وايد دارند خواهيم داشت.

عوامل ديگري که در پلاک خواني بهتر توسط دوربين شما موثر است جايي است که دوربين را تعبيه مي کنيد. اين عوامل شامل: نور، فاصله اي که دوربين تا پلاک خودروها دارد، زاويه و ارتفاع مناسب مي شود. اگر شما اين عوامل را رعايت کنيد مي توانيد با دوربين هاي ارزان قيمت هم از پلاک خواني توسط دوربين نتيجه مناسبي بگيريد. دوربين هايي که وي دي آر سخت افزاري دارند امکانات بيشتر و بهتري را براي پلاک خواني در اختيار شما قرار مي دهند.

دوربين هاي پلاک خوان حرفه اي چه مکانيسمي دارند؟

اگر بخواهيد ارقام و حروف پلاک خودرو را با دقت بسيار بالايي ثبت کنيد نياز به دوربين پلاک خوان حرفه اي و همچنين نرم افزار پلاک خوان حرفه اي داريد. مکانيسم دوربين پلاک خوان حرفه اي به علاوه نرم افزار پلاک خوان حرفه اي  به اين گونه است که تصويري که دريافت شده به وسيله دوربين پلاک خوان ارزيابي مي شود و با توجه به الگوريتم هاي پردازش تصوير دوربين در شرايط متفاوت، پلاک وسايل نقليه را ثبت مي کند. سپس با توجه به دستوراتي که در نرم افزار نوشته شده يک عمل را به عنوان خروجي اجرا مي کند. بنابراين در اين پروژه هاي مهم توانايي و کيفيت برنامه پلاک خوان و نرم افزار از اهميت بالايي برخوردار است و براي رسيدن به پاسخي جامع و مورد نظر نيازمند نرم افزار و سخت افزاري با کيفيت هستيد تا پروژه دوربين مدار بسته پلاک خوان ما از سرور بهينه و مناسبي بهره مند باشد.  

منبع افتاب

 

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : چه,دوربین,هایی,مناسب,پلاک,خوانی,هستند؟, نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 155 تاريخ : يکشنبه 1 تير 1399 ساعت: 18:50

لینک دوستان

خبرنامه